088 - 123 6789
Losplaats 18-22 - 5404 NJ Uden
info@activato.nl

FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN Duidelijke antwoorden
Voor veel mensen is ICT abracadabra, dus wij maken het zo makkelijk mogelijk. Staat je vraag of antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
  • Algemene vragen
  • Online werkplek
  • VOIP
  • Microsoft 365
  • Support
Een ICT bedrijf beheert jouw data en systemen en zorgt dat deze altijd werken. Wanneer er een storing is, wordt deze zo snel mogelijk voor je opgelost. Je kunt in overleg met jouw IT partner een pakket samenstellen naar wens. Zo krijg jij altijd de juiste IT services op maat.
Je kunt vaak makkelijk overstappen naar een nieuwe IT partner. Door middel van een duidelijke overstapservice worden jouw systemen en online omgeving overgezet naar jouw nieuwe IT beheerder. Hier merk je zelf niks van!
Jouw IT partner zorgt ervoor dat al jouw systemen up to date zijn en dat er backups worden gemaakt. Een ICT bedrijf voert doorlopend onderhoud uit op jouw IT omgeving, zodat je altijd met de nieuwste en veiligste versies werkt.
Wanneer je IT beheer kunt afnemen, kun je vaak ook hardware afnemen. Jouw IT partner schaft dit voor je aan en installeert dit, zodat je er zelf niet naar om hoeft te kijken. Het fijne hieraan is dat je in één keer voor iedereen dezelfde hardware kunt aanschaffen en dat je alles hetzelfde kunt instellen.
Een online werkplek is een pakket aan ICT diensten waar alles in zit. Jouw bestanden en software staan niet meer op je laptop of computer, maar worden online beheerd en beveiligd. Je kunt de online werkplek altijd en overal bereiken met één login.
Hybride werken houdt in dat je op verschillende plekken werkt. Thuiswerken of op kantoor? Met een online werkplek heb je altijd toegang tot al jouw zakelijke gegevens in de cloud.
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Je kunt via de wifi of het internet vanuit iedere plek bellen met één nummer.
Je kunt met VoIP ook mobiel bellen. Via een app is het mogelijk om vanaf je mobiel te bellen met je zakelijk nummer.
VoIP maakt gebruik van het internet, dus je bent niet meer afhankelijk van ‘dure’ telefonie providers. VoIP gebruikers betalen alleen voor het internet en voor de dienstverlening.
VoIP brengt ontzettend veel voordelen met zich mee. Het is maximaal flexibel, overal bereikbaar en je zit niet vast aan een contract, maar je betaalt naar gebruik. Bovendien is het geschikt voor vaste en mobiele telefonie en het aantal gebruikers is makkelijk aan te passen.
Microsoft 365 is een totaalpakket van Microsoft dat toegang geeft toch alle Office apps, zoals Outlook, PowerPoint, Excel en Teams. Het is een cloud oplossing dat de online werkplek faciliteert en het maakt online samenwerken nog makkelijker.
SharePoint is een cloud oplossing binnen Microsoft 365, waarmee je als bedrijf interne sites kunt bouwen. Hier kun je veilig data opslaan, informatie delen en een intranet koppelen. SharePoint is toegankelijk via ieder device.
OneDrive is een Microsoft oplossing om bestanden op te slaan in de cloud. Zo zijn ze altijd en overal benaderbaar, zolang je maar een internetverbinding hebt. OneDrive is zakelijk en privé te gebruiken via een passende licentie.
Tweefactor authenticatie (2FA) versterkt de beveiliging door twee identificatiemethoden te vereisen: een wachtwoord en een tweede verificatie, zoals een code. Microsoft Authenticator is een gratis app die codes genereert of meldingen stuurt als onderdeel van deze tweede verificatiestap, waardoor ongeautoriseerde toegang tot accounts wordt bemoeilijkt.

Microsoft Authenticator Handleiding
Supportaanvragen worden door ons servicedesk team omgezet naar tickets. Deze tickets worden vervolgens verwerkt, bijgehouden en afgehandeld in het ticketsysteem.
Wanneer je contact hebt met onze servicedesk via e-mail, telefoon of ticketportaal, ontvang je support op afstand. In de meeste gevallen kunnen wij problemen oplossen door aanpassingen te doen in onze systemen. Het kan ook voorkomen dat we tijdelijk jouw device overnemen om daar wijzigingen in door te voeren.
De servicedesk is doorlopend bereikbaar per e-mail en via het ticketportaal. Telefonische ondersteuning kan aangevraagd worden op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur.
Bij onsite support komen onze systeembeheerders naar jou toe. Dit doen wij periodiek én wanneer de situatie daar om vraagt bij kritieke calamiteiten.
Cart

Geen producten in de winkelwagen.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare